من عاشق همکلاسی ام شده ام، چگونه می توانم او را از ذهنم بیرون کنم؟

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

حدود سه ترم است كه به یك دختر همكلاسم فكر می كنم ونسبت به او احساس پیدا كرده ام وعاشقش شده ام .با اودراین رابطه هیچ حرفی نزده ام .ولی اكنون می خواهم كه او را از ذهنم بیرون كنم اما هركاری میكنم نمی توانم . وقتی هم كه سركلاس درس می نشینم همش به او فكر ونگاه می كنم .لطفا مرا راهنمایی كنید تا او را از ذهنم بیرون كنم. (دانشجوی كارشناسی پرستاری ترم سوم هستم )

 

الحمدلله،

 

عشق در واقع نوعى مرض است، همانطور كه علامه ابن قیم جوزیه آنرا در كتابش "طب نبوى" بیان فرموده است و علاجش نیز آورده است، لذا مفید خوهد بود اگر به آن مراجعه فرمایید.

 

و ابن الجوزى در كتابش "صید الخاطر" مرض عشق را یک "حركت قلب فارغ" مینامد، بدین معنا كه قلبهایى كه فارغ از اخلاص و توحید و عمل صالح باشد، این نوع عشقهاى محرم در قلبشان جایگزین خواهد شد.

 

بنابراین بهترین راه علاج این عشق آنست كه اگر آن دختر اهل دین و اخلاق نیكو بود با او ازدواج كنید، اما اگر از اهل دین و اخلاق نباشد، و یا ازدواج با او به عللى غیر ممكن باشد، باید با تقویت ایمان، و همچنین ازدواج با دخترى دیگر دست از این عشق بكشید، زیرا تا زمانیكه ازدواج نكرده باشید این محبتهاى دروغین احتمالا به سراغ شما خواهد آمد، لذا باید عملا توسط اخلاص و اعمال صالح از قبیل نماز جماعت، قرائت قرآن، روزه، اذكار شبانه روز و غیره و همچنین ازدواج از شر این عشق ناجائز دورى كرد.

والله اعلم

وصلی الله وسلم علی محمد و علی آله و اتباعه الی یوم الدین

سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت

 





لینک ثابت


برچسب ها : من عاشق همکلاسی ام شده ام , چگونه می توانم او را از ذهنم بیرون کنم؟ ,
بازدید : 1556
[ چهار شنبه 1 تير 1390 ] [ 12:26 ] [ نویسنده : حافظ ] | نظرات ()
مطالب متفرقه
نظر بدهید
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







نمایش کلیه نظرات



.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • آراد